Loading

Από τις 2 Φεβρουαρίου 2023 και για 3 εβδομάδες το Σχολείο μας δανείστηκε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα μια Μουσειοσκευή με όνομα: «Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ελλάδα». Η φιλοσοφία της Μουσειοσκευής αφορά από τη μια πλευρά στη διάχυση της Μουσειακής εκπαίδευσης σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και μαθητριών και σε ενίσχυση της δημοκρατικότητας των Μουσείων, καθώς ακόμη και αντικείμενα του παρελθόντος που βρίσκονται σε απομακρυσμένα Μουσεία μπορούν να έρθουν στην τάξη, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των μαθητών μας. Από την άλλη πλευρά, η θέα των αντικειμένων της μουσειοσκευής που «δραπετεύουν» από τις προθήκες του Μουσείου πυροδοτεί τη φαντασία και την ευαισθησία, ενώ παράλληλα μετατρέπονται σε αφορμές για τη δημιουργική έκφραση των παιδιών vba 다운로드.

Πιο συγκεκριμένα, η μουσειοσκευή «Η Καθημερινή ζωή στην αρχαία Ελλάδα» αξιοποιήθηκε ως εποπτικό υλικό για το μάθημα της Αρχαίας ελληνική ιστορίας στο Α1 τμήμα του Σχολείου μας, «μεταμφιέστηκε» σε «Βαλίτσα της Ωραίας Ελένης» γεμάτης με αναμνήσεις από τη Σπάρτη για το μάθημα της Ιλιάδας σε όλα τα τμήματα της Β’ Γυμνασίου, «πυροδότησε» τη δημιουργική γραφή των μαθητών για μια «Μέρα στην αρχαία Ελλάδα» για τους μαθητές/-τριες όλων των τμημάτων της Γ’ Γυμνασίου στο πλαίσιο της Αρχαίας ελληνικής γλώσσας.

Επιφυλασσόμαστε για νέες Μουσειοσκευές στο μέλλον!

Οι εκπαιδευτικοί, 

Μυρίλλα Μαρία – Τσανίδου Δημητρούλα

 

Δημιουργική γραφή – Εργασίες των μαθητών μας:

Μια μέρα στην αρχαία Ελλάδα– Εμπνέομαι από τη Μουσειοσκευή(Γ2)

«Η ζωή κυλάει ήρεμα την εποχή αυτή. Η καθημερινότητά μας γίνεται όλο και πιο απλή και συνήθης με εμάς τα παιδιά να περνάμε την ώρα μας με παιδικά παιχνίδια, με τις μάνες του τόπου αυτού να φροντίζουν τα μωρά τους και να τα κοιμίζουν πάντα με τη βοήθεια της κουδουνίστρας, ενώ οι άνδρες ασχολούνται ολοένα και περισσότερο με τις πολεμικές τέχνες που περιλαμβάνουν και ξίφη 페도라 18 다운로드. Μάλιστα πλησιάζει και η μέρα πραγματοποίησης των τοπικών αγώνων, πράγμα που σημαίνει αύξηση της παραγωγής της ληκύθου, της στλεγγίδας και του αρύβαλλου, ώστε οι αθλητές να είναι πλήρως εξοπλισμένοι.

Καθώς γράφω αυτά σε ένα κομμάτι μεμβράνη τοποθετώ το σταθμίο που χρησιμοποίησα πριν λίγο και προχωρώ στην κουζίνα, καθώς ο πατέρας μου μού ζήτησε να του προσφέρω λίγο κρασί στον κάνθαρο. Η βραδιά φαίνεται ότι θα εξελιχθεί παρόμοια με τις άλλες, πράγμα που ίσως με κάνει να ανησυχώ και μου προκαλεί ανυπομονησία για το κάτι διαφορετικό Download desktop clock. Το μόνο πράγμα που ίσως τελικά με ανακουφίζει είναι το γράψιμο.»  Ε. Κ.

 

Ο καημός της μάνας

«Παιδί μου, ποια μοίρα μας καταράστηκε και μας χώρισε τόσο άδικα και πρόωρα για σένα. Γιατί με άφησες μόνη μου χωρίς να έχω ψυχή και δύναμη ν’ αντέξω; Μονάχα οι μνήμες με κρατούν στα πόδια μου. Ακόμη ακούω τον ήχο της αγαπημένης σου κουδουνίστρας, ακόμη σε βλέπω να ασχολείσαι ανέμελος κι ευτυχισμένος με τα παιδικά σου παιχνίδια…Πόσο χαρούμενος ένιωθες όταν ζωγράφιζες τις παραστάσεις από τους κανθάρους και πόσο σε εντυπωσίαζαν τα σταθμία του μανάβη όταν σε έστελνα στην αγορά 동네사람들 영화 다운로드. Ποτέ δε θα ξεχάσω τη χαρά σου όταν σου χαρίσαμε τον αρύβαλλο και τη στλεγγίδα, ώστε να έχεις τα απαραίτητα για το αγαπημένο σου άθλημα. Πόσες μνήμες ζωντανές, και συ σκοτωμένος από ένα θανάσιμο ξίφος… Πώς επέτρεψαν οι Μοίρες μια μάνα να μένει ζωντανή- νεκρή και αντί να έχει στα χέρια της το γιο της, με τη λήκυθο να του προσφέρει νεκρικές τιμές; Με ποια λογική αποφάσισαν οι θεοί, τα νιάτα να θάβονται και η μάνα να θρηνεί δίχως τέλος;» – Χ. Κ.

 

«Κάποιο καλοκαιρινό βράδυ με πανσέληνο ένας Έλληνας πολεμιστής ανησυχούσε μήπως σκοτωθεί στο πεδίο της μάχης και δεν προλάβει να χαρεί τη ζωή του και να κάνει τη δική του οικογένεια 오펀 블랙 다운로드. Σκεφτόταν πως θα πεθάνει εκεί, χωρίς τα αγαπημένα του πρόσωπα δίπλα του και ότι στον τάφο του το μόνο που θα υπάρχει θα είναι κάποια λήκυθος. Φοβούμενος, λοιπόν πως πλησιάζει το τέλος της ζωής του, αναπολεί την παιδική και εφηβική του ηλικία. Θυμάται το πρόσωπο της μητέρας του και τον ήχο της κουδουνίστρας, καθώς και τα αγαπημένα του παιδικά παιχνίδια Graber. Θυμάται επίσης τις αθλητικές του δραστηριότητες αλλά και τη διαδικασία που ακολουθούσε μετά τον αγώνα με τον αρύβαλλο και τη στλεγγίδα. Ζωντανεύουν ακόμα οι εικόνες με τη μητέρα του να τον στέλνει στην αγορά και εκείνος να εντυπωσιάζεται από τη χρήση του σταθμίου και τα σχήματα των κανθάρων. Τώρα, μόνη του συντροφιά το ξίφος, που δεν το αφήνει από το χέρι του.»- Ν. Α.

 

«Τα μωρά στην αρχαία Ελλάδα τα νανούριζαν με πήλινες κουδουνίστρες msys. Τα παιδικά παιχνίδια τα έφτιαχναν οι γονείς των παιδιών. Επίσης, για τη διατροφή τους χρησιμοποιούσαν λάδι που το φύλαγαν σε λήκυθο, αλλά και άλλες τροφές που τις ζύγιζαν με τη βοήθεια του σταθμίου. Μεγαλώνοντας τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλήματα όπου έπρεπε να αλειφθούν με λάδι το οποίο το έπαιρναν μέσα από τον αρύβαλλο. Όταν έκαναν μπάνιο  για να αφαιρέσουν το λάδι χρησιμοποιούσαν τη στλεγγίδα. Σε μεγαλύτερη ηλικία εξασκούνταν στο ξίφος και όταν τιμούσαν το θεό Διόσυσο χρησιμοποιούσαν τον κάνθαρο, το οποίο αποτελεί σύμβολο του θεού αυτού».- Β Hangul Basic. Π.

 

Σε αντίθεση με το σήμερα, στην αρχαία Ελλάδα οι Έλληνες ένιωθαν αυτάρκεις με τη χρήση των εντελώς απαραίτητων πραγμάτων στην καθημερινότητά τους. Αρχικά, τα παιδιά από μικρή ηλικία απασχολούνταν με παιχνίδια και κουδουνίστρες για την πνευματική και σωματική τους ανάπτυξη. Έπειτα, κάθε σπίτι ήταν εφοδιασμένο με τα απαραίτητα σκεύη για την κάλυψη των αναγκών τους 포켓몬 기라티나 다운로드. Κάποια από αυτά τα σκεύη ήταν τα αγγεία όπως η λήκυθος και ο κάνθαρος, ο οποίος έχει σχήμα ποτηριού. Επιπλέον, δοχεία όπως ο αρύβαλλος, αξιοποιόταν για την τοποθέτηση ελαιολάδου και αρωμάτων. Επίσης, υπήρχαν αντικείμενα υγιεινής, όπως η στλεγγίδα και αντικείμενα για το εμπόριο, το σταθμίο, δηλαδή το ζύγι της ζυγαριάς Lg bridge. Γενικά, οι αρχαίοι Έλληνες ζούσαν μια λιτή ζωή χωρίς φιλαργυρία και απληστία.- Ε. Φ.